AnnaCarolina

Alla inlägg under september 2011

Av Anna Kjellberg - 28 september 2011 23:00

Riktigt längesen jag skrev här, kommer inte ens ihåg varför jag slutade skriva. Men tänkte att nu är det dags att börja igen, som sagt det är roligt att skriva av sig, både om saker som är roligt i ens liv sen det som är mindre roligt kanske. 


Sommaren är slut och det är på med varma kläder som gäller. Själv älskar jag hösten, sitta med tända ljus i höstrusket och mysa, använda alla fina stickade koftor och sen vädret är med mysigt. Höstlöv i alla dess möjliga färger, nejhösten får gärna stanna länge innan vinterkylan kommer. 


Sommaren som har varit har minst sagt varit annorlunda..Både glädje och sorg i en blandning. Min lillasyster fick en liten dotter i slutet av juli, jag kunde inte varit mer stolt över henne än vad jag är. Hon har skapat fram det finaste som finns och jag är så glad för hennes skull. 


I samma skede fick jag reda på att jag var gravid och jag var så lycklig. Tills den 9 september då allt tog slut. Fick missfall i vecka 14, jag var så nära att känna lugnet att allt var bra och njuta av att vara gravid. Åkte in till sjukhuset på kvällen där det konstaterades missfall, jag blev tom i hela kroppen. Detta var något som vi hade planerat och sett fram emot så var helt plötsligt allt över. Åkte hem på natten igen för att vänta ut missfallen, kroppen skulla sköta det själv. Men tyvärr blev det inte så, på lördagen åkte jag in akut för att jag kunde inte ens stå upp på grund av smärtor i magen. Blev inlagd på sjukhuset och senare på natten opererad, åkte hem dagen efter. Tiden efter har inte varit alls bra, fast tack och lov börjar det ljusna nu. Jag tänker inte så mycket på det mer, utan tänker mer att nästa gången ska det gå hela vägen fram istället. 


Självklart önskar jag att allt var bra och att jag var på resan mot att bli mamma igen, men samtidigt kan man inte gräva ner sig i det som har varit. Men det är jobbigt att tänka på vilken vecka man kunde varit i nu , man ser fler som är gravida och det hugger till i hjärtat på en. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self..."

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards